lauantai 15. helmikuuta 2014

Metatason journalismia luostarissa

Uneksittu 15. helmikuuta 2014:

Olen paikassa, joka on vaihtelevasti joko sukuni vanha talo Nokialla tai itäeurooppalainen maatilaluostari. Keskustelen työkaverini kanssa kirjoittamastani lehtijutusta. Olen halunnut käyttää siinä jotain viittausta Vanhaan Testamenttiin. Kollegani on ehdottanut minulle, että rinnastaisin tämän kyseisen kohdan vielä johonkin toiseen Raamatun kohtaan. Olen kuitenkin sitä mieltä, että tämä veisi tekstin metatason liian pitkälle. Samalla minua nolottaa, että työkaverini on nähnyt niin paljon vaivaa juttuni edistämiseksi, että on kaivanut esiin toisen Raamatun kohdan.

Myöhemmin keskustelen aiheesta vielä puisen pöydän ääreen kerääntyneen seurueen kanssa. Ryhmässä on ainakin ukrainalaisia ortodoksipappeja ja yksi iäkäs ruotsalainen rouva. Ruotsalaisnainen osallistuu keskusteluun venäjäksi, ja harmittelen, kun en ymmärrä.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti